مقالات

تفاوت پنجره ی دو جداره و سه جداره

مقایسه پنجره های دوجداره با پنجره های سه جداره

تفاوت پنجره ی دو جداره و سه جداره برای انتخاب شیشه مناسب یک سرمایه گذاری بزرگ در ساخت خانه است، بنابراین اگر پنجره های سه جداره را در نظر می گیرید، در اینجا توصیه ما برای تصمیم گیری در مورد ارزش آن است. شیشه دوجداره یک واحد شیشه ای آب بندی شده است که دارای دو جداره شیشه و شیشه سه جداره دارای سه جداره شیشه می باشد. شیشه های استفاده شده در هر واحد نیازی به یکسان بودن ندارند و با استفاده از انواع شیشه می توانید پنجره هایی برای نیازهای مختلف داشته باشید.

کارایی شیشه چگونه در نظر گرفته میشود

کارایی شیشه چگونه در نظر گرفته میشود؟

قبل از شروع، در اینجا تعدادی از ویژگی های شیشه ای وجود دارد که بر کارایی پنجره تأثیر می گذارد.

  1. تعداد (لعاب) شیشه
  2. ضخامت شیشه
  3. پوشش های روی شیشه
  4. فاصله بین شیشه
  5. مواد جداکننده شیشه (اسپیسر)
  6. گاز بین شیشه
  7. قابی که شیشه را در جای خود نگه می دارد

مقایسه پنجره های دوجداره با پنجره های سه جداره

به طور خلاصه، و همانطور که ممکن است بدیهی به نظر برسد، شیشه سه جداره شامل سه شیشه در داخل یک قاب مهر و موم شده است، همانطور که شیشه دو جداره شامل دو جداره است. بین هر شیشه یک محفظه هوا یا گاز بی اثر مانند آرگون وجود دارد. آرگون از هوا سنگین تر است و به عنوان عایق صدا و گرما عمل می کند. پنجره سوم شیشه ای که در نیمه راه بین دو جداره داخلی و خارجی قرار دارد، دو قفل هوا ایجاد می کند که عملکرد انرژی شیشه های دوجداره معمولی را تا حدود 50% بهبود می بخشد. بهره وری انرژی با متغیرهایی مانند نوع هوا یا گاز مورد استفاده در فضای بین شیشه ها، میله های جداکننده لبه گرم در اطراف محیط برای کاهش پل حرارتی و پوشش متفاوت روی شیشه برای کاهش اتلاف انرژی از داخل بهبود می یابد. خود فریم ها نیز تأثیر زیادی بر عملکرد کلی (و همچنین عایق) دارند. مراقب قاب های عایق بندی شده ای باشید که دارای درجه هوابندی خوب هستند.

حفظ دمای هوای داخل خانه در پنجره های سه جداره

پنجره های سه جداره معمولاً بهتر از پنجره های دو جداره هستند که به حفظ دمای هوای داخل خانه در دمای ثابت کمک می کنند. پنجره‌های سه جداره معمولاً نسبت به پنجره‌های دو جداره رطوبت بالاتر و تراکم کمتری را فراهم می‌کنند.

عملکرد و وزن پنجره های دوجداره

  • وزن کمتر از پنجره های سه جداره.
  • برای حمایت از شیشه، لازم نیست به اندازه پنجره های سه جداره قوی باشند.
  • برای نصب آسان تر بلند می شوند.

عملکرد و وزن پنجره های سه جداره

  • وزن بیشتر از پنجره های دو جداره.
  • پنجره های سه جداره با کیفیت برای تحمل وزن اضافی شیشه طراحی شده اند و در هنگام کار تحت تأثیر وزن قرار نمی گیرند.
  • اگر در مورد وزن و دوام نگران هستید، به دنبال محصولاتی باشید که سالانه ضمانت بیشتری دارند.

گرما و نور رایگان در پنجره های دوجداره و سه جداره

  • پنجره های دوجداره نور و گرمای خورشیدی بیشتری را نسبت به پنجره های سه جداره وارد خانه می کنند.
  • پنجره های سه جداره استاندارد در فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش کمی بهتر از پنجره های دو جداره هستند.
  • عایق حرارتی
  • پنجره های سه جداره معمولاً دارای عایق حرارتی بهتر (U-value) از پنجره های دوجداره هستند.

انتشار کم آفتاب به فضای داخلی

هنگامی که از شیشه های کم تابش استفاده می شود، باعث میشود  انتشار اضافی گرفته شود در حقیقت شیشه های سه جداره برای جلوگیری از ورود گرمای تابستان به خانه عملکرد بهتری دارد.

هزینه ی پنجره ی دو جداره و سه جداره

هزینه ی پنجره ی دو جداره و سه جداره چقدر است؟

پنجره‌های دو جداره نسبت به شیشه‌های سه جداره ارزان‌تر هستند، قیمت پنجره های دو جداره و سه جداره بر حسب برند پروفیل پنجره و اینکه زخامت هر جدار چقدر است و رنگ شیشه متفاوت است.

تراکم در پنجره های سه جداره

پنجره های سه جداره در فصل زمستان دمای سطح شیشه ای داخل خانه گرم تری دارند که می تواند سطح رطوبت نسبی خانه را بهبود بخشد و پتانسیل تراکم را کاهش دهد.

عایق صدا در پنجره های سه جداره

پنجره‌های سه جداره عایق بهتری در مقابل صدا، از پنجره‌های دوجداره هستند. با این حال، اگر عایق صدا یک الزام است، باید به پیکربندی شیشه‌ای استاندارد نگاه کنید. برای اطلاعات بیشتر با مشاور پنجره خود مشورت کنید.

چرا شیشه سه جداره امنیت بیشتری دارد؟

شیشه لمینت دارای یک لایه پلی وینیل بوتیرال (PVB) از پلاستیک نازک بین دو شیشه است. اگر شیشه لمینت بشکند، شیشه به لایه PVB ذوب شده و در جای خود باقی می ماند. به همین دلیل برای جلوگیری از شکستن شیشه و سقوط از بالا در نورگیرها یا سقف های شیشه ای استفاده می شود. افزودن یک لایه شیشه چند لایه به یک واحد لعاب کاری را برای یک مزاحم سخت‌تر می‌کند، زیرا لایه PVB شکستن آن را سخت‌تر می‌کند. شیشه سه جداره همچنین دارای یک شیشه اضافی است که شکستن آن را حتی دشوارتر از شیشه دوجداره استاندارد می کند.

عمق قاب ها در شیشه های دوجداره و سه جدار

یکی از نکات مهم تفاوت بین شیشه های دوجداره و سه جداره، عمق واحدهای جداره است که برای نصب در پنجره های موجود مشکل ایجاد می کند. عرض استاندارد یونیت دو جداره 28 میلی متر و اندازه استاندارد یونیت سه جداره 36 میلی متر است. این عمق اضافی در واحد سه جداره به این معنی است که شیشه های سه جداره همیشه نمی توانند به قاب های موجود مقاوم سازی شوند.

کاربرد پنجره ی دوجداره بیشتر است یا سه جداره؟

کاربرد و استفاده پنجره ی دوجداره و سه جداره مشابه هم و یکسان است. ولی با این حال،پنجره ی سه جداره به دلیل این که از یک جداره بیشتر برخوردار هستند، از میزان عایق بندی بالایی برخوردارند. به همین دلیل از این پنجره ها بیشتر در مناطقی که آلودگی وجود دارد، استفاده می‌شود. بخصوص در مناطق صنعتی که میزان آلودگی صوتی در آن بسیار بالا است، استفاده از شیشه‌های سه جداره در مقایسه با شیشه‌های دوجداره بیشتر است. ولی باید به این نکته هم توجه کرد که قیمت پنجره upvc سه جداره بیشتر است و نیاز به استفاده از پروفیل ضخیم تر دارد (با در نظر گرفتن کافی بودن عایق بندی پنجره دوجداره) به صرفه تر است که از پنجره های دوجداره استفاده شود. ولی با توجه به محل ساختمان و نیاز متفاوت افراد،میتوان بهترین تصمیم را در مورد استفاده از پنجره ی دوجداره و یا سه جداره گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *